wtorek, 19 listopada 2013

O mnie.

Witam wszystkich śledzących moje skromne poczynania,
przede wszystkim na wstępie chciałam napisać o sobie kilka słów.

Nie jestem po AWF-ie, ani po dietetyce, tym bardziej też nie po Uniwersytecie Medycznym.
Nie jestem profesjonalną trenerką, ani po żadnym kursie.
Powiem w skrócie, nie znam się.
Swoją wiedzę czerpię na bieżąco z dostępnych źródeł - głównie internetowych.
Celem tego bloga było zebranie, głównie dla siebie, informacji znalezionych na tematy związane z szeroko rozumianym pojęciem zdrowia, diety i ćwiczeń.
Miło mi, że ktoś śledzi moje postępy i to motywuje mnie mocno do dalszego działania. Miło również słyszeć, a to się dzieje coraz częściej ku memu zaskoczeniu, że kogoś to również motywuje! JEST MOC :)

Ale!
Informacje zawarte w niektórych postach mogą nie do końca pokrywać się z prawdą, czy też być w jakiś sposób nieracjonalne, bo moje źródło zawiodło, a moje poszukiwania nie były wystarczająco obszerne. Jeżeli zauważycie coś takiego to proszę, na prawdę, przyjmuję to na klatę, piszcie jeśli macie inne informacje :)

Dzisiaj właśnie się tak stało, dostałam wiadomość, że 2 banany i 4-5 jajek to jakieś bzdury.

Tak jak pisałam, wzorowałam się tylko na tamtym filmiku, i licząc według podanych proporcji 1 g węgli oraz 0,5 g białka na kg masy ciała to rzeczywiście dla mnie wychodzi 2 banany (ok. 70 gram węglowodanów) i około 5 jaj.

Opis jednej porcji produktu [180 g]:1 banan - 180 g
Wartość energetyczna w 1 porcji [180 g]:162,00 kcal
Białko w 1 porcji [180 g]:1,96 g
Węglowodany w 1 porcji [180 g]:36,43 g
Tłuszcz w 1 porcji [180 g]:0,59 g


Opis jednej porcji produktu [60 g]:1 jajko - 60 g
Wartość energetyczna w 1 porcji [60 g]:93,00 kcal
Białko w 1 porcji [60 g]:7,50 g
Węglowodany w 1 porcji [60 g]:0,66 g
Tłuszcz w 1 porcji [60 g]:6,36 g

Źródło: http://www.tabele-kalorii.pl/

Z drugiej strony, pamiętam, że czytałam kiedyś o tym, że tygodniowo nie powinno się jeść nie więcej niż bodajże 5 jaj - teraz dokładnie nie pamiętam. Wydaję mi się, że temu Panu z filmiku chodziło raczej o przykład ilości wartości odżywczych, a nie do końca o przykład posiłku, ale muszę to jeszcze sprawdzić.
Przyznaje się, nie zagłębiłam się wystarczająco w ten temat przed opublikowaniem poprzedniego postu.


Więc jak żyć?
Następnym razem sprawdzę dokładniej informacje i o tym co jeść PO jeszcze będzie...

I przypomniało mi się coś na koniec :D

Wczoraj po fitnessie jeszcze na moment skoczyłam na siłkę, "zrobić" przywodziciele. I leciał taki, oto teledysk.


Panowie na urządzeniach przez 4 minuty niczym zamrożeni...

1 komentarz:

  1. Oj Ada Ada, miło że poprawiłaś :> ale nie chodziło mi o ilość białka tylko kalorii, 2 banany i 5 jaj to jakieś 800 kalorii, czyli ogromny obiad :D wychodziło by na to że wolno trenować tylko przed obiadem. Choć to też nie to, bo 800 kcal to zdecydowanie za dużo na jeden posiłek, nawet jak na syty obiad. Mówie oczywiście o kobiecie usiłującej schudnąć. To może by i się nadało, ale dla faceta usiłującego przytyć :P

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! :) Wpadaj częściej... :)